Tešíte sa zo zázračných plodov muchovníka? Ak je úrody priveľa, tu sú tipy, čo s ňou

Muchovník je ovocný ker, ktorého plody sú malé, tmavomodré až fialové bobule.

22.06.2024 06:00
muchovník Foto:
Veľkou výhodou muchovníka je, že zvyčajne netrpí vážnymi chorobami ani škodcami.
debata (1)

Tieto plody, podobné čučoriedkam, sú nielen chutné, ale aj bohaté na vitamíny. Ak sa práve teraz tešíte z úrody muchovníka, tu je niekoľko nápadov, čo s ňou.

Priama konzumácia

Najjednoduchší spôsob, ako si vychutnať plody muchovníka, je konzumovať ich čerstvé. Sú sladké, šťavnaté a môžu byť skvelým doplnkom do ovocných šalátov, jogurtov alebo cereálií.

Super tip: Ako odkôstkovať čerešne rýchlo a bez neporiadku Čítajte viac Červíky v milovaných čerešniach? Žiaden problém, máme pár jednoduchých trikov a za pár minút sú fuč... už len zahryznúť

Mrazenie

Ak chcete uchovať plody muchovníka na neskoršie použitie, môžete ich zamraziť. Pred mrazením ich dôkladne umyte, osušte a rozložte na plech tak, aby sa nedotýkali. Po zamrazení ich môžete presypať do vzduchotesných vreciek alebo nádob.

Džemy

Plody muchovníka sú výborné na prípravu džemov. Ich prirodzený obsah pektínu zabezpečuje dobré zahustenie, takže výsledný produkt sa dobre rozotiera. Recepty na džem sa zvyčajne začínajú varením plodov s cukrom a citrónovou šťavou, aby sa dosiahla správna konzistencia.

Amelanchier or Saskatoon ( Amelanchier ). Berry brush on the background leaves Čítajte viac Hitom v záhradách je muchovník: Úžasný plodiaci živý plot

Šťavy a smoothie

Môžete ich tiež použiť na prípravu čerstvých štiav alebo smoothie. Stačí ich rozmixovať s vodou alebo mliekom a prípadne pridať ďalšie obľúbené ovocie či zeleninu.

Pečenie

Plody muchovníka sú skvelé aj ako prísada do pečenia. Môžete ich pridať do muffinov, bublaniny či studených dezertov. Dodajú vašim pečeným aj nepečeným dobrotám špecifickú, sviežu chuť.

jahody Čítajte viac Umývate jahody aj so zelenou stopkou? Je to správne či nie?

Zdravotné benefity plodov muchovníka

Plody muchovníka sú bohaté na antioxidanty, ktoré pomáhajú chrániť bunky pred poškodením spôsobeným voľnými radikálmi. Týmto spôsobom môžu znižovať riziko chronických ochorení, ako sú srdcové choroby a rakovina. Bobule obsahujú aj vysoké množstvo vitamínu C, vitamínu A, vitamínu E a rôznych vitamínov skupiny B. Okrem toho sú dobrým zdrojom železa, vápnika a draslíka, ktoré sú nevyhnutné pre správne fungovanie organizmu.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #džem #mrazenie #muchovník

+ Upravte stravu, aby ste sa cítili lepšie. Zdravé jedlo je základ.
Mali by ste uvažovať nad úsporami, inak vám...

+ Zdá sa, že zabúdate na svoje zdravie, čo by sa vám mohlo vypomstiť.
Vyhýbajte sa zbytočným nákupom, aby...