Ako ste sa dostali k zmrzline a tomu, že ju budete vyrábať a predávať?
Andrea: S prácou v gastre som začal už v mladom veku. Postupom času som sa špecializoval na pozíciu cukrára (pastry chef), pracoval som v luxusných hoteloch aj v michelinských reštauráciách. Dobrý pastry chef musí ovládať širokú škálu techník a znalostí, od cukroviniek, cez dezerty až po croissanty, čokoládu a zmrzlinu. Snažil som sa získať z každej jednej oblasti to najlepšie a keď prišiel čas na “veľký skok” a to otvorenie svojej vlastnej prevádzky, vedel som, že zmrzlina je tá správna voľba. Dalo mi to slobodu využiť všetky znalosti a techniky na vytvorenie tej najlepšej zmrzliny s ohľadom na každú použitú ingredienciu. Inšpirovali ma aj niektoré klasické dezerty, samozrejme vždy zohľadňujem plne remeselný spôsob výroby a snažím sa dosiahnuť požadovanú chuť používaním výlučne základných ingrediencí bez akýchkoľvek polotovarov.
Prečo ste sa rozhodli otvoriť vašu prevádzku práve v Ružinove?
Andrea & Nicole: Minulý rok sa nám naskytla výborná príležitosť prebrať zabehnutú prevádzku – Gelateria da Claudia – v Ružinove. Jej vtedajšia majiteľka zdieľala rovnakú filozofiu výroby, akú máme aj my. Pre nás nebol výber lokality však vôbec dôležitý, sústredili sme sa v širšom ponímaní len na Bratislavu. Vedeli sme, že výnimočnosť nášho konceptu, teda remeselný spôsob výroby zmrzliny, bude docenený v akejkoľvek mestskej časti.
Z akých surovín zmrzlinu vyrábate?
Andrea&Nicole: Radi nechávame výrobu jednoduchú a tradičnú. Pre náš zmrzlinový základ používame mlieko, smotanu a cukor. Podľa toho, akú príchuť chceme dosiahnuť, pridávame k základu vysokokvalitné suroviny. Keďže slovenský trh je prispôsobený skôr na výrobu zmrzliny z polotovarov, bolo pre nás dosť tažké nájsť dodávateľov, ktorí by nám vedeli dodávať suroviny podľa našich požiadaniek. Keďže Andrea je z Talianska, mali sme možnosť získať niektoré suroviny aj odtiaľ, medzi nimi napríklad aj pastu z piemontských lieskových orechov.
Čo je pri jej výrobe najdôležitejšie, na čo kladiete najväčší dôraz?
Andrea&Nicole: Najväčší dôraz kladieme na čerstvosť zmrzliny, dodržiavanie hygienických sťandardov a potravinovej bezpečnosti. Mala by to byť samozrejmosť avšak sú prevádzky, kde sa zmrzlina recykluje – nechá sa rozmraziť a potom opätovne zmrazí, to je pre nás absolútne neprijateľné.
Aká má podľa vás byť kvalitná zmrzlina?
Andrea&Nicole: Kvalitná zmrzlina je taká, ktorá má naozajstnú chuť a v neposlednom rade aj farbu. Farba vám už pri výbere zmrzliny veľa napovie.
Aké sú momentálne trendy v chutiach a v konzumácii zmrzliny?
Nicole: Ak hovorím za slovenských konzumentov, môžem povedať, že vačšina ľudí si dáva menej kopčekov a to preto, že porcie sú väčšie a ceny vyššie. Takže priemer sú dva kopčeky na osobu. Samozrejme nájdu sa stále zákazníci, ktoré svoje návyky nemenia a dajú si aj päť kopčekov. Čo sa týka chutí, posledné dva roky môžeme sledovať obrovský záujem o pistáciovú zmrzlinu a aj preto sme ju tento rok zaradili medzi príchute, ktoré jednoducho musíme mať každý deň. Povedala by som, že ľudia sa dajú rozdeliť do dvoch kategórií: na tých, ktorí sú verní klasikám ako je vanilka, čokoláda, citrón, jahoda a na tých, ktorí vyhľadávajú a radi skúšajú nové príchute.
Ktoré príchute chutia vašim zákazníkom najviac?
Andrea&Nicole: Naši zákazníci majú najradšej smotanovú zmrzlinu s vrstvou karamelového krému navrchu. Veľmi žiadané sú najmä v letných mesiacoch aj alkoholové príchute ako Prosecco, Piña Colada či Aperol Spritz.
Čo zo svojho sortimentu by ste im odporúčali a nechajú si odporučiť?
Nicole: Keď sa nás zákazníci pýtajú, ktorá je príchuť dobrá, vždy sa usmejem a poviem, že všetky. Niekomu sa to môže zdať ako "lenivá” odpoveď, ja som však naozaj presvedčená, že každá jedna príchuť je výnimočná a plná naozajstnej chuti. Nikdy by sme totiž neponúkali zákazníkom takú zmrzlinu, o ktorej by sme sami neboli presvedčení, že je dobrá. Keď sa ma však hostia pýtajú, odporúčam vačšinou tie príchute, ktoré nemáme v našej každodennej ponuke.
Aké prostriedky používate, aby ste dávali o sebe vedieť a ako sa snažíte upútať pozornosť a priazeň zákazníkov?
Nicole&Andrea: Využívame klasicky sociálne siete, avšak myslíme si, že najviac sa o nás ľudia dozvedajú odporúčaním od niekoho, kto si u nás už zmrzlinu dal. Pozornosť upútaváne zaujímavými kombináciami chutí či predstavením aj takých príchutí, ktoré nie sú v našich končinách až také bežné a známe.
Súhlasíte s tým, že kvalita je najlepšie odporúčanie?
Nicole&Andrea: V našom prípade určite áno. Kvalita je pre nás základom úspešného podnikania a budujeme na nej lojalitu a dôveru zákazníkov. Nie všetky biznis plány ju totiž majú na prvom mieste, avšak to u nás neplatí.