Čo sa stane s vašim telom, ak si dáte každé ráno banán?

Banány sú veľmi obľúbenou zložkou raňajok. Oprávnene. Majú totiž mnoho prospešných látok, ale je tu aj jeden raňajkový výkričník. Banány by ste ráno nemali nikdy konzumovať nalačno, ale až po tom, ako si dáte iný typ jedla. V opačnom prípade totiž môžu mať negatívny dopad na vašu líniu.

06.01.2023 06:00
banány Foto:
Najlepšie je na raňajky skombinovať banány so zdravými tukmi, korením a bylinkami.
debata

Draslík, horčík a vláknina

Aj keď má tento tropický plod veľa dobrých vlastností, napríklad vysoký obsah draslíka, horčíka a vlákniny, ako ranný snack nie je úplne ideálny. Teda v prípade, že sa rozhodnete jesť banány ako jedinú rannú alternatívu. Dôvodom je, že banány obsahujú 25 % cukru a sú mierne kyslé, hovorí doktor Daryl Gioffry. To znamená, že vám dajú rýchlu energiu, ale draho za to zaplatíte. Už čoskoro budete znova cítiť hlad a dokonca sa pridá aj únava. No a to môže viesť k prejedaniu, čo minimálne pre vašu líniu nie je najvhodnejšie.

Banány sú doplnok, nie náhrada raňajok

Podľa Daryla Gioffreho však existuje možnosť, ako získať z banánov to najlepšie a netrpieť už ráno na únavu a hlad. Je potrebné ich kombinovať. To znamená, že banán použijete k raňajkám napríklad na zahustenie kaše, alebo na jej dosladenie. Ak banány správne nakombinujete, môžete si užiť ich sladkosť aj vitamíny a vyhnúť sa negatívnym dopadom.

Pridajte tuky

Najlepšie je na raňajky skombinovať banány so zdravými tukmi, korením a bylinkami, aby ste zabránili prudkému nárastu inzulínu spôsobenému touto pochúťkou. Ostatné ingrediencie vplyv cukru zabrzdia a budete sa cítiť sýty aj plný energie.

Rozhodli ste sa jesť zdravšie a konečne aj schudnúť? Máme pre vás chutné tipy, čo si uvariť Čítajte aj Rozhodli ste sa jesť zdravšie a konečne aj schudnúť? Máme pre vás chutné tipy, čo si uvariť

Super doplnok k raňajkovej kaši

Okrem zdravých tukov môžete použiť aj kokosové maslo, surové mandle, konope, ľan a chia. Pretože banány sú kyslé, budete ich musieť neutralizovať, aby ste získali výhody draslíka, vlákniny a horčíka bez cukru. To zaručia práve tieto chutné zložky raňajok.

Čo to spraví s telom?

Ak si banány na raňajky správne nakombinujete, už čoskoro si vychutnáte ich prínos. Ako prvý sa prihlási pravidelné a dobré vyprázdňovanie. Banány totiž skvele regulujú stolicu. Vďaka vitamínu B6 vám zlepšia náladu. Vápnikom vám posilnia kosti a podporíte aj imunitu. Takže na banány nerezignujte, iba ich správne nakombinujte.

Video

VIDEO: V relácii Ide o nás sme sa zhovárali o obezite, jej nástrahách, zvykoch aj zlozvykoch Slovákov v stravovaní, či o tom, čo by sme mali zmeniť – hosťami bola lekárka, obezitologička a vedkyňa SAV Adela Penesová a lekár, dietológ Boris Bajer.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #imunita #konope #raňajky #vláknina #banány #mandle #horčík #tuky #draslík #kaša #ľan #vitamín B6

+ Kondíciu si udržujte, ale nepreháňajte to, aj málo je niekedy viac.
Nedovoľte, aby ste predávali veci, na ktoré...

+ Pobyt na slnku vám síce dodá pigment, ale pozor na kožné ochorenia.
Dostanete finančnú odmenu za snahu a...