Skvelé nedeľné menu: Štvorchodové, ale z ľahkých jedál

Do teplého počasia sa žiadajú ľahšie jedlá - veľa zeleniny, šalátov, ryby, jahňacina, kuracina. Ale aj z ľahkých jedál sa dá vyčarovať menu na slávnostný alebo nedeľný obed a môže byť pokojne aj troj- či štvorchodové. Nezaťaží veľmi trávenie, čo je určite v letných mesiacoch plus. Tu je niekoľko inšpirácií.

05.08.2021 09:00
Kozí syr, chopok, varecha, magazín varecha, Foto:
Grilovaný kozí syr v slaninovom kabáte na rukolovo-pomarančovom šaláte.
debata

Grilovaný kozí syr v slaninovom kabáte na rukolovo-pomarančovom šaláte

Na 4 porcie potrebujeme:

600 – 800 g kozieho syra na grilovanie, 16 plátkov údenej slaniny, 100 g rukoly, 100 g baby špenátu, 2 pomaranče, 70 g píniových orechov, 300 g cherry paradajok, balzamikový krémový ocot podľa chuti, 70 g olivového oleja, soľ, čerstvo namleté čierne korenie podľa chuti

Postup:

1. Kozí syr nakrájame na malé kúsky, ktoré zabalíme do plátkov slaninky. Takto pripravený syr položíme na rozohriatu grilovaciu panvicu a opečieme ich do zlata.

2. V nádobe zmiešame umytý špenát, rukolu, vyfiletovaný pomaranč a pokrájané cherry paradajky.

3. Dochutíme, zľahka premiešame, položíme na pripravené taniere posypeme píniovými orechmi. Na to položíme grilovaný syr.

Vareškov tip: Filetovanie u pomarančov znamená, že ostrým nožíkom vyrežeme dužinu mesiačikov zo šupiek.

varecha, suncafé, Gabriela Hulanská, Čítajte aj Ľahké prázdninové varenie: Inšpirácia zo Stredomoria

Vyprážané taštičky s čučoriedkami a tvarohom

Na 4 porcie potrebujeme:

50 g lieskových orechov, 150 g práškového cukru, 500 g čučoriedok, 250 g plnotučného tvarohu, 1 PL kryštálového cukru, 1 balenie lístkového cesta, 350 g oleja na vyprážanie

Postup:

1. Lístkové cesto rozvaľkáme, narežeme na štvorčeky, do ktorých zabalíme tvaroh zmiešaný s cukrom a čučoriedkami.

2. Preložíme na trojuholníky a takto pripravené taštičky vypražíme pomaly do zlata v rozohriatom o­leji.

3. Po vytiahnutí z oleja necháme odkvapkať na servítke, posypeme cukrom, opraženými pomletými orechmi a podávame.

Recepty pripravil Ivan Kičovský, šéfkuchár Wellness Hotela Chopok v Demänovskej doline.

Dobrá imunita je v čase pandémie veľmi dôležitá. Posilniť si ju môžete aj týmto skvelým receptom. Ryby obsahujú dôležité vitamíny a stopové prvky ako selén, zinok, vápnik, železo, jód či vitamíny A, B a D, ale aj omega-3 mastné kyseliny. Tým, že Losos od Ryby Košice prechádza hĺbkovým mrazením krátko po výlove, zachováva si svoje nutričné hodnoty. Vďaka vákuovému baleniu si udržuje farbu, arómu a chuť. Navyše, filety sú balené samostatne, preto nemusíte rozmrazovať celé balenie, ale len potrebné množstvo.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #čučoriedky #Varecha.sk #tvaroh #grilovačka #kozí syr #magazín Varecha #TV Varecha #taštičky
Flowers

+ Zabudnite na kontrolu kalórií, nemusíte všetko preháňať k dokonalosti.
Kúpite si niečo pre radosť,...

+ Vypadávanie vlasov a lámanie nechtov vyriešite chýbajúcimi vitamínmi.
Závidíte bohatým, naučte sa žiť...