5 chutných a zdravých jedál, ktoré vás zbavia stresu

Stres sa považuje za jeden z nepriateľov štíhlej línie. Najväčším dôvodom je, že spôsobuje zaháňanie negatívnych emócii jedlom. Často tým nezdravým, príliš sladkým, alebo príliš tučným. Existujú však aj iné alternatívy. Napríklad siahnuť po jedle, ktoré zníži samotný stres a neodrazí sa negatívne na váhe.

14.05.2021 15:00
žena, jedlo, stres, dilema, zdravá strava Foto:
Stres sa považuje za jeden z nepriateľov štíhlej línie.

Artičoky

Geniálna potravina do vystresovaného dňa. Artičoky sú neuveriteľne bohatým zdrojom vlákniny. To vytvára v črevách priaznivé prostredie, aby ste boli skutočne v dobrej fyzickej aj duševnej kondícii. Artičoky majú vysoký obsah draslíka, horčíka a vitamínov C a K. Všetko lahôdky, ktoré sú nevyhnutné na zvládnutie stresovej reakcie a likvidáciu následkov stresu v organizme.

Vajíčka

Majú bohatý nutričný profil a dať si vajíčka na raňajky, je prísľubom dňa s menšou porciou stresu. Sú plné vitamínov, minerálov, aminokyselín a antioxidantov potrebných pre zdravú reakciu na stres. Vajcia obsahujú cholín, živinu, ktorá hrá dôležitú úlohu v zdraví mozgu a má vysokú schopnosť chrániť ho pred stresom.

Morské plody

Mäkkýše, mušle aj ustrice majú vysoký obsah taurínu. Je súčasťou mnohých energetických nápojov a jeho úloha je zlepšovať náladu. V morských plodoch je obsiahnutý v prirodzenej forme. Mäkkýše sú rovnako nabité vitamínom B12, zinkom, meďou, mangánom a selénom, čo je koktail na zníženie stresu a lepšiu náladu.

srdce, tlak, fibrilácia, výživa, zelenina,
	stetoskop Čítajte aj Jedlá, ktoré pomôžu prirodzene znížiť krvný tlak

Petržlen

Zelenina nabitá antioxidantmi a zlúčeninami, ktoré neutralizujú nestabilné molekuly nazývané voľné radikály. Tým chránia telo pred oxidačným stresom. Štúdie naznačujú, že strava bohatá na antioxidanty, môže pomôcť predchádzať stresu a úzkosti. A petržlen je v tomto prípade kráľom.

Cesnak

Patrí do kategórie plodín, že dobrá nálada dokáže otráviť celý regiment neprajníkov. No a s cesnakom sa vám to na porade určite podarí. Avšak sila cesnaku je aj v niečom inom. Obsahuje vysoké množstvo zlúčenín síry, ktoré pomáhajú zvyšovať hladinu glutatiónu. Tento antioxidant je súčasťou prvej línie obrany tela pred stresom. Preto si ho po náročnom dni určite doprajte.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #prejedanie sa #stres #vyjedanie #zdravá strava #zdravá výživa

+ Nenechajte sa zastrašiť, hlavne ak pôjde o neoverenú diagnózu.
Ste silnejší než si myslíte, tak sa do toho...

+ Pre krásnu pleť konzumujte viac ovocia a zeleniny, dodajú vám vitamíny.
Nezaujímajte sa do toho čo nie je vaša...