Bezkofeínové jedlá, ktoré vás nabudia lepšie ako káva

19.08.2020 13:00
horčík, orechy, banán, mak, čokoláda,...
Hrsť orechov by mala byť povinnou výbavou pre chvíle nudných porád, dlhých ciest autom aj skvelou zmesou na naštartovanie rannej energie. Autor:

Nemôžete piť kávu, alebo ste citliví na kofeín? Doteraz ste si možno mysleli, že oproti kávičkárom ťaháte za kratší koniec a nikdy nedotankujete energiu na počkanie. Omyl. Skúste jedlá, ktoré majú na telo skoro rovnako osviežujúci účinok ako espresso, ale sú bez štipky kofeínu.

Orechy

Hrsť orechov by mala byť povinnou výbavou pre chvíle nudných porád, dlhých ciest autom aj skvelou zmesou na naštartovanie rannej energie. Vlašské orechy, kešu, mandle a lieskovce sú dokonalým životabudičom. Po prvé majú vysoký obsah bielkovín, ale hlavne správnych tukov a mastných kyselín, ktoré prospievajú telu a dokážu dodávať rýchlu energiu.

Výhodou je aj vyšší obsah horčíka, ktorý vás upokojí a pomáha efektívne myslieť. Dokonca pomáhajú pretavovať v organizme cukor na čistú energiu. Sú ideálnym jedlom na chvíle, keď pociťujete vyčerpanie.

Špenát

Môže ísť o klasický alebo baby špenát napríklad v šaláte. Špenát si ľahko môžete pridať aj do energetického smoothie. A hoci nemá najviac železa zo všetkých plodín na svete, stále ho má dosť, aby ste sa začali cítiť viac nabudenými. Pretože únava je práve často spôsobená nedostatkom železa. Železo distribuuje do buniek kyslík a udržuje všetko vo vašom tele na optimálne nabudenej úrovni. Veľmi dobrými zdrojmi železa a tým pádom aj bojovníkmi proti únave sú aj fazuľa a šošovica.

Vajíčka

Podľa National Sleep Foundation sú vajíčka vynikajúcim zdrojom rýchlej energie. Vďaka proteínom doplnia potrebnú zásobu energie aj na ťažšiu prácu. Avšak to nie je jediný benefit vajíčok. Sú plné vitamínov skupiny B. Na to však, aby ste ich získali, nesmiete vyhadzovať žĺtok. Jedno celé vajíčko je zásobou energie pre každého, kto pociťuje nielen krátkodobé, ale aj dlhodobé vyčerpanie.

Edamame

U nás málo známe nezrelé sójové bôby. Sú super zdrojom bielkovín aj pre ľudí, ktorí nejedia mäso. Znižujú cholesterol, pričom nezvyšujú hladinu cukru v krvi. Nebudete teda trpieť pocitmi hladu a vyčerpania kvôli výkyvom v hladine inzulínu. Vyšší obsah vápnika, magnézia, fosforu a kyseliny listovej aktivujú „mozgové závity“.

Čerstvé ovocie

Vďaka cukrom predstavuje doslova rozbušku energie. Ovocie je vhodné kombinovať s vlákninou, čo zabezpečí dlhodobú zásobu energie pre váš mozog. Pretože práve mozog miluje cukor a bez neho jeho aktivita hibernuje. Navyše v ovocí je aj vitamín C, ktorý pôsobí ako antioxdant aj stimulant.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zdravé jedlo #kofeín #káva #energia
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Vašu bolesť hlavy spôsobujú viaceré faktory, poraďte sa radšej s odborníkom.
Dávajte si pozor aby ste o...

+ Na bolesť hrdla určite zaberie kloktanie šalviového čaju, nezabudnite.
Dostanete možnosť na zmenu...