Máte chuť na ovocie? Po akom siahnuť, ak si strážite líniu?

, 08.01.2020 13:00
jahody, sekt
Jahody patria medzi ovocie s malým obsahom cukru. Autor:

Máte chuť na čosi sladké? Chuť môžete oklamať ovocím... Vyberte také, ktoré vašej postave až tak neublíži.

Černice

Vďaka 2,7 gramu sacharidov na 100 gramov sú tieto bobuľovité plody skutočným zázrakom, čo sa obsahu cukru v ovocí týka. Aj vďaka svojej modro-čiernej farbe sú neuveriteľne zdravé. Sfarbenie je spôsobené sekundárnymi rastlinnými látkami, takzvanými flavonoidmi. Majú protizápalové a antioxidačné vlastnosti.

Maliny

125 gramový košíček malín má 4,4 g cukru a je ideálny ako desiata. Bobule sú tiež plné fytolátok a vďaka svojim antioxidačným účinkom sú ideálnou prevenciou rakoviny. Tip: Do mixéra vložte mrazené maliny, limetkovú šťavu a tvaroh, krátko ich mixujte a máte lahodný dezert.

Jahody

Jahody sú 4,9 gramami cukru ideálnym ovocím, hodia sa ako dezert po hlavnom chode.

Marhule

Sú lahodné a takisto nízko-sacharidové. Marhule obsahujú na 100 gramov 7,8 gramov cukru. Namiesto jablkového koláča, ktorý obsahuje viac cukru, tak dajte prednosť marhuľovému.

Melón

Melón obsahuje veľa vody. Na 100 gramov má 6 gramov cukru. Počas horúceho leta určite zjeme viac ako 100 gramov, o líniu sa však v tomto prípade báť netreba.

Broskyne

Broskyňa sa tiež radí medzi nízkosacharidové ovocie – 8 gramov cukru na 100 gramov. Broskyňu môžete spolu s avokádom nakrájať na plátky, posypať tekvicovými semiačkami a máte výborný snack na popoludnie.

Letný šalátik so sladkými jahodami a syrom feta

Zoznam surovín a textový postup nájdete v recepte Rukolovo-jahodový šalát na Varecha.sk

Viac videoreceptov si pozrite v TV Varecha.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#ovocie #melón #jahody #černice
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku