Chutné a najmä nízko-kalorické! Poklady zo záhrady

14.08.2019 13:00
paradajky
Paradajky patria k letu. Autor:

Koľko kalórií obsahuje mrkva, uhorka či cuketa? Z tých hodnôt budete nadšená!

Paradajky

19 kalórií na 100 gramov – to sú pozitívne čísla, ktorými sa pýšia paradajky. Okrem iných účinných látok obsahujú lykopén, ktorý pôsobí ako výrazný antioxidant. Čo je zaujímavé, ak paradajky tepelne spracujete napríklad do pretlaku, lykopén sa z nich uvoľňuje ešte vo zvýšenej miere.

Nechutí vám teplá polievka takto v lete? Tu je studené gazpacho!

Uhorky

12 kalórií na 100 gramov – až z 95 percent sú tvorené vodou, čo z nich robí ideálnu potravinu pri rôznych diétach – aj vďaka obsahu mnohých vitamínov a najmä stopových prvkov. Iste, najčastejšie z nich pripravujeme šalát, ale v kuchyni majú mnohoraké využitie – dajú sa pripraviť na spôsob uhorkovej nátierky, omáčky či polievky.

Tradičný zdravý grécky šalát si môžete urobiť aj doma.

Zoznam surovín a textový postup nájdete v recepte Domáci Grécky šalát na Varecha.sk

Viac videoreceptov si pozrite v TV Varecha.

Mrkva

36 kalórií na 100 gramov – spomedzi všetkých druhov zeleniny sa vyznačuje najvyšším podielom karotenoidov. Tie sú skvelou prevenciou proti rakovine kože. A rozhodne nepatrí výlučne do polievky – z mrkvy si počas leta dokážete pripraviť niekoľko ľahkých a lahodných nátierok, môžete ju podávať pečenú ako prílohu k hlavnému jedlu – chutí výborne.

Recept na jednoduchý šalát

Zoznam surovín a textový postup nájdete v recepte Coleslaw šalát na Varecha.sk

Viac videoreceptov si pozrite v TV Varecha.

Cuketa

18 kalórií na 100 gramov – počas leta ide o ideálnu potravinu, ktorá sa hodí nielen na gril, ale aj na dusenie či pečenie v rúre, takisto na prípravu chutných placiek. Obľube sa tešia aj raw špagety z cukety, ktoré chutia výborne napríklad so sušenými paradajkami či domácim bazalkovým pestom.

Jednoduchý zdravý recept na takmer raw špagety

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#uhorka #mrkva #cuketa
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Prijímajte viac vitamínov a vaša imunita na tom bude oveľa lepšie.
Pokúste sa viac vzdelávať a začnite tým...

+ Nespávajte pridlho, budete mať potom menej času na ostatné veci.
Všetko sa naučíte v praxi, nemáte sa čoho...