Tipy, triky, nápady: Morka na tanieri

Morčacie mäso bude po tepelnej úprave šťavnaté a chrumkavé, ak dodržíme niekoľko pravidiel. Morku môžeme variť, vyprážať, dusiť i piecť.-

26.03.2019 17:00
morčacie mäso, morka Foto:
Pravidelná konzumácia morčacieho mäsa pomáha znižovať hladinu cholesterolu v krvi.
debata

Ak morku pečieme v celku, môže skončiť vysušená či surová pri kosti. Preto treba morku najprv dobre osušiť vo vnútri i zvonka papierovými obrúskami, vrátane záhybov v kĺboch. Po dôkladnom osušení vložíme mäso na noc do chladničky. Potom treba morku okoreniť – bylinky, koreniny aj šťavu z citróna dôkladne votrieme do kože morky. Do dutiny potom vložíme dobre umyté polovice citróna, prípadne i strúčik cesnaku a čerstvé bylinky. Vnútri však musí zostať voľný priestor. A napokon ju treba potrieť tukom – najlepšie olivovým olejom, osoliť a okoreniť – pri väčšej morke nešetríme soľou, pri podlievaní sa soľ zmýva. Pred samotným pečením je vhodné zo stehien odstrániť šľachy.

Citlivosť na zmenu teploty

Pri varení morčacieho mäsa si treba dať pozor, aby sme ho neuvarili príliš, aby nebolo vyschnuté. Morčacie mäso je citlivé na časté zmeny teplôt, preto ho uchovávame v chlade a do tepla ho vyberáme tesne pred úpravou.

Zdravie na dosah

Pravidelná konzumácia morčacieho mäsa pomáha znižovať hladinu cholesterolu v krvi, podporuje produkciu sérotonínu a posilňuje imunitný systém. Mäso je bohatým zdrojom selénu, ktorý zaisťuje dobrý chod metabolizmu hormónov štítnej žľazy.

Nízkotučný variant

Ak z morčacieho mäsa odstránime kožu, získame mäso s nízkym obsahom tuku. Morka sa skladá zo 70 percent z bieleho mäsa a z 30 percent z tmavého mäsa. Biele mäso má nižšiu energetickú hodnotu.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #varenie #pečenie #dusenie #cholesterol #morčacie mäso

+ Budete mať stres z cestovania, ktorý spôsobí nepokoj a nespavosť.
Investujte do vzdelania, aby ste zvýšili...

+ Neustály stres nerobí dobre vášmu zdraviu, pozor hrozí vyčerpanie.
Venujte sa inšpiratívnym nápadom,...