Čo na tanier a čo do pohára počas horúčav?

02.08.2017 12:00
krása, šalát, výživa
Ideálnou voľbou počas horúčav je zelenina a chudé mäso. Autor:

Krvavý steak a víkendové grilovanie červeného mäsa v horúčavách? Tak to radšej nie, odborníci vysvetľujú, prečo.

Rozprašovač, vlažná sprcha pred spaním, svetlé oblečenie … Všetky prostriedky sú dobré na to, aby sme prežili vysoké teploty. Svoju úlohu tu však zohráva aj to, čo máme na tanieri, píše francúzsky denník Le Figaro. Máte na poludnie chuť na cheeseburger alebo na pizzu? Chyba. „Keď je horúco, je potrebné sa vyhýbať potravinám s vysokým kalorickým obsahom a nízkou výživnou hodnotou, teda tým nezdravým. Telo totiž musí vynakladať veľké úsilie na to, aby ich strávilo. A takéto trávenie zvyšuje teplotu organizmu,“ vysvetľuje dietetické a výživová poradkyňa Sarah Chaignaud.

Rovnako nám počas horúčav neurobí dobre krvavý steak a víkendové grilovanie červeného mäsa s priateľmi. Týmto jedlám je najlepšie sa vyvarovať z rovnakého dôvodu ako pri tučných potravinách: ich trávenie zvyšuje teplotu organizmu. Dajte si radšej biele mäso alebo bravčové ražničie.

Pokiaľ ide o príjem tekutín, vyvarujte sa diuretickým nápojom. Po nich chodíme častejšie na toaletu a hrozí dehydratácia, upozorňuje nutričná poradkyňa Chloé Thomas. Aby ste v zdraví prežili horúčavy, vyvarujte sa pitiu čaju, kávy alebo piva. Pite len vodu, ktorá je bez rizika.

Dobrú povesť nemá ani cukor a to predovšetkým v lete. „Cukry sú zdrojom zbytočných kalórií, prispievajú k dehydratácii a takisto sa ťažko trávia, čo môže zvyšovať teplotu tela,“ zdôrazňuje Sarah Chaignaud. Vynechajte teda koláče, torty, ale aj sladké sýtené nápoje a dokonca aj ovocný džús. Nezabudnite znížiť spotrebu pečiva a zemiakov, ktoré tiež obsahujú cukry.

To isté platí o alkoholických nápojoch. Tie dehydratujú organizmus, pretože majú diuretické účinky, varuje Sarah Chaignaud. Ak si chcete dať aj napriek tomu pohárik, dávajte prednosť ružovému vínu, ktoré hasí smäd o trochu viac než iné nápoje, odporúča Chloé Thomas.

Čo teda jesť? Tu je príklad ľahkej a vyváženej večere: dajte si na začiatok studenú španielsku polievku gazpacho a ako hlavné jedlo miešaný šalát zložený z ryže, paradajok, uhorky či vajec. Na záver ako dezert zjedzte prírodný jogurt alebo ovocný šalát.

#strava #nápoje #horúčavy
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Rozhodnete sa prestať s cvičením, dôvodom bude bolestivé zranenie.
Upratovnie bytu si môžete uľahčiť...

+ Nezaťažujte kĺby, prospel by vám pobyt v saune a pohyb v bazéne.
Informujte sa na príčiny platobnej...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk