Čo len si dať na raňajky...? Aj vy máte túto dilemu?

, 17.02.2017 07:00
ovsené vločky
Aj ovsené vločky sú zdravé raňajky. Autor:

Doteraz ste neraňajkovali, ale mienite to napraviť. Pýtate sa však: "čo?! si mám na raňajky pripraviť, aby ma na dlho zasýtili?

Raňajky sú nebezpečné!

O raňajkách sa dlho tradovalo, že ide o najdôležitejšie jedlo dňa. Dnes odborník na výživu tento výrok obrátil o 180 stupňov. Tvrdí opak: Raňajky sú nebezpečné. Volá sa tak kniha biochemika Terencea Kealeyho, ktorému bola diagnostikovaná cukrovka druhého typu, preto obzvlášť venoval pozornosť hladine cukru v krvi. Pritom spozoroval, že sa mu nebezpečne zvýši predovšetkým po raňajkách. Len čo ich vynechal, zistil, že jeho hladina glukózy ostala v norme.

Chceli predať vločky

Odvtedy upozorňuje na fakt, že raňajky môžu viesť k inzulínovej rezistencii a tým viesť k ochoreniam ako je obezita, vysoký krvný tlak alebo cukrovka. Napokon, Kealey tiež tvrdí, že všetky výskumy o dôležitosti raňajok sú na objednávku potravinárskeho priemyslu. „Chceli predať svoje raňajkové ovsené vločky, nič viac.“

Ktoré raňajky sú zdravé?

Ostatní odborníci na výživu však s tvrdením Kealeyho nesúhlasia. Raňajky podľa nich nie sú také zlé. V prvom rade nie sú ale dôležitejším jedlom dňa ako obed alebo večera. Každopádne dávajú možnosť dodať energiu nášmu telu už v skorých ranných hodinách. Či je to pre nás dobré, závisí od toho, čo raňajkujeme.

Raňajky, čo nič neprinesú

Sladené müsli na raňajky, žemľa s lekvárom alebo nutellou či croissant spôsobia rýchle zvýšenie cukru v krvi. To stimuluje inzulín, hladina cukru v krvi klesá rovnako rýchlo, ako rýchlo stúpla. Po krátkej dobe budete opäť cítiť hlad. Takéto raňajky samozrejme neprinesú nič pozitívne a spôsobia, že neskôr viac jeme, čo sa odzrkadlí aj na vašej váhe.

Vajíčko a celozrnné produkty

Určite lepšou alternatívou sú celozrnné produkty so zeleninou a k tomu volské oko. Alebo kombinácia paradajok, mozarelly a avokáda. Vaječné jedlá (omeleta, vajíčko na mäkko alebo volské oko) sú vo všeobecnosti bohaté na bielkoviny a nízkosacharidové. Aj čerstvé ovocie sa považuje za zdravé raňajky.

Aj ovsené vločky sú zdravé

Ovsené celozrnné vločky sú dobrým štartom do dňa. Namočte si ich ešte večer, aby vám v noci zmäkli. Ak ich ráno ochutíte škoricou alebo kardamonom a čerstvým ovocím, kvalitné raňajky máte na svete.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#vajíčko #raňajky #obezita #inzulín #hlad #glukóza #cukrovka #bielkoviny
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk