Rozhýbte metabolizmus vďaka jedlu!

Túto myšlienku je ľahké zrealizovať. Tu sú tipy, ako na to.

14.11.2016 09:00
zelenina, šalát, jedlo, žena Foto:
Zdravá strava a menšie porcie - to zaberie.
debata

Pri každom jedle, ktoré jete, je metabolizmus nútený sa naštartovať – trávenie pracuje a látková výmena je v plnom prúde. Už to je pre telo zložitý proces, na ktorý potrebuje energiu. S piatimi až šiestimi menšími jedlami počas dňa sa trávenie naštartuje častejšie a tým pádom telo spotrebuje viac energie, čiže spáli viac kalórií. Vďaka tomu zostáva aj hladina cukru v krvi konštantná, takže vlčí hlad nemá zvyčajne pri takomto type stravovania šancu. Takže si optimálne rozložte 5–6 jedál na celý deň. Pozor! Pri šiestich menších jedlách by ste nemali telu dodať viac kalórií ako pri troch veľkých – sledujte ich príjem počas dňa.

Ďalším tipom, ako spáliť viac kalórií, sú vhodne zvolené koreniny v jedle. Čili papričky obsahujú látku kapsaicín, ktorý je zodpovedný práve za ich štipľavosť. Čo v tele spôsobí? Napríklad sa v organizme zvýši telesná teplota, čo sa prejaví potením. A to je pre telo zložitý proces, počas ktorého sa spaľujú kalórie. Štipľavé jedlá preto patria na tanier, ak sa chcete zbavovať kalórií rýchlejšie.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #chudnutie #strava #kalórie #metabolizmus

+ Domácich koláčikov bolo dosť, upravte svoj jedálniček čo najskôr.
Kým do niečoho investujete, tak si to poriadne...

+ V tomto mesiaci môžete zabudnúť na chrípku či iné choroby.
Budovanie pozitívnych vzťahov s kolegami podporuje...