Čriepky z orechovej čítanky

Surové, pečené, dusené... a každý druh inej chuti. Máme desiatky možností, ako ich zakomponovať do jedla.

06.11.2016 11:00
orechy, šalát, zelenina Foto:
Surové orechy sa výborne hodia do šalátov.

Keď sú semená plodmi

Orechy tvoria dosť špeciálny druh ovocia. Ich „plodmi“ sú vlastne semená, ktoré sa pri iných druhoch ovocia nekonzumujú. Navyše sú podstatne trvácnejšie než ovocie. Ich biologická funkcia spočíva v rozmnožovaní príslušného druhu a orech musí zabezpečiť aj rast mladého organizmu rastliny, preto obsahuje látky dôležité pre prvé okamihy rastu.

Ocenia ich srdciari

Napriek tomu, že orechy majú vysoký obsah energie v podobe tukov, ich pravidelná kontrolovaná konzumácia neprispieva k obezite. Mnohým zdravotnými štúdiami bol potvrdený pozitívny vplyv orechov na naše srdce. Konzumácia orechov znižuje riziko ischemickej choroby srdca a rizikových faktorov spojených s kardiovaskulárnym zdravím.

Vareškov tip: Zapečené cestoviny s orechmi

Štyri vajcia, 150 g práškového cukru, citrónovú kôru a 3 lyžice rumu ušľaháme vo vodnom kúpeli, zmes pridáme do uvarených cestovín (2 hrnčeky v neuvarenom stave), ktoré sme premiešali s orechmi a so strúhankou. Vložíme do vymasteného pekáča a zapekáme asi 20 minút.

Šošovicovo-orechová sekaná

Potrebujeme:
200 g šošovice, 200 g jadier vlašských orechov, 1 väčšia cibuľa, 1/2 zeleru, 2 strúčiky cesnaku, 100 g tvrdého syra, 100 g strúhanky, 2 vajcia, ľanové semiačka, tekvicové jadrá, soľ, majorán
Postup:
1. Šošovicu uvaríme, vlašské orechy pomelieme, cibuľu a zeler nakrájame, cesnak posekáme a syr nastrúhame. Na panvici sprudka osmažíme cibuľu a cesnak, pridáme zeler a za stáleho miešania všetko sprudka smažíme.
2. Po dvoch minútach zeleninu osolíme, pokvapkáme ju vriacou vodou a dusíme domäkka. Dusenú zeleninu preložíme do misy, pridáme k nej uvarenú šošovicu, zomleté orechy, strúhanku, vajcia rozšľahané s lyžičkou soli a majoránu, strúhaný syr a všetko starostlivo premiešame.
3. Zmesou naplníme zapekaciu formu vymastenú tukom a vysypanú hrubou múkou, posypeme ľanovými semiačkami a tekvicovými jadrami a sekanú upečieme v predhriatej rúre – trvá to asi 60 minút.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #príprava #recept #orechy #mastné kyseliny

+ Aj rýchla chôdza by vám mohla pomôcť, hlavne nezaťaží kĺby..
Nie je všetko také zlé ako sa dá, skúste sa na...

+ V horúčavách pite dostatok tekutín a nebuďte stále pri klimatizácii.
Nebojujte so svojimi kolegami, spojte sa a...