Päť vynikajúcich krotiteľov hladu

Sú dni, kedy "rabujeme" chladničku. Ten pocit, ktorý sa nedá zastaviť, sa nazýva aj vlčí hlad a je poriadne nepríjemný. Čo s tým vo chvíľach, kedy sa nám to naozaj nehodí?

04.10.2016 11:00
mandle Foto:
Do tejto skupinky patria aj zdravé a chutné mandle.
debata

Sú potraviny, ktoré si s týmito pocitmi poradia, lebo apetít držia na uzde. Reč je o týchto:

Mäta

V podstate veľmi jednoduché, až banálne: Keď si po jedle čistíte zuby, podvedome vysielate telu signál, že pre dnešný deň už stačilo, nič viac sa už nebude konzumovať. Na tento trik si spomeňte, keď vás prepadne hlad. Pomôžu tiež mätové žuvačky, šálka mätového čaju alebo žuvanie čerstvých mätových lístkov. Hlad dostane zaucho.

Zelený čaj so zázvorom

Ďalší z trikov, ktoré zaberajú. Cítite hlad? Napite sa! Pite veľa! (Ale pozor, nie sladených nápojov). Hlad si totiž častokrát zamieňame so smädom. Obzvlášť účinné je pitie zeleného čaju so zázvorom. Ostrá aróma zeleného čaju pôsobí ako tlmič chúťok rôzneho druhu a stimuluje metabolizmus. Zázvor je sám o sebe zázračným prostriedkom v boji proti „obžerstvu“, pretože éterické oleje a ostrá aróma sú tou pravou brzdou hladu.

Strukoviny

Šošovica, hrášok a fazuľa obsahujú komplexné sacharidy a vlákninu. Pri ich konzumácii stúpa hladina cukru v krvi len veľmi pomaly, takže sýtejší sme dlhšie. Ich výhodou tiež je, že sú nízkokalorické.

Mandle

Sú sladké a obsahujú extrémne veľa bielkovín. Namiesto čokolády teda siahnuť po mandliach!

Pomarančový džús

Aj pohár čerstvo vytlačenej pomarančovej šťavy zaženie chuť na sladké a navyše je bohatý na balastné látky.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #smäd #vláknina #hlad #bielkoviny #mandle #mäta #strukoviny #apetít

+ S nadváhou ste nemali nikdy problém, ani mať nikdy nebudete.
Splácanie dlhov šetrí peniaze na úrokoch a zlepšuje...

+ Skúsili ste aspoň na týždeň obmedziť mäso? Je to dokonalá výzva.
Vášmu nadriadenému leziete na nervy, hľadajte...