Ako na ružičkový kel? Poradíme

01.02.2016 07:00
ružičkový kel, zelenina, vitamíny, výživa
Ružičkový kel - dáte si? Autor:

V zimnom období sa po tejto zelenine oplatí siahnuť. Je plná vitamínov, dokonca aj bielkovín.

Ružičkový kel je bohatý na vitamín C. Konzumácia 100 gramov pokryje dennú potrebu „céčka“ pre dospelého. V zimnom období sa však po tejto zelenine oplatí siahnuť aj z iných dôvodov. Je bohatý na kyselinu listovú, železo a draslík. Takisto obsahuje rastlinné bielkoviny – v 100 gramoch sa nachádza 4,5 gramov.

Ako ho upraviť?

Ružičkový kel je skvelý na blanšírovanie – jednotlivé hlavičky oberieme a položíme do sitka, ktoré na chvíľu ponoríme do vriacej vody. Následne opláchneme studenou vodou. Výhodiu takejto úpravy je, že zelenina si zachová dôležité vitamíny, najmä „céčko“.

Aj surový ružičkový kel sa dá konzumovať. Jemné klíčky pokrájajte a zalejte dressingom podĺa chuti. Pripravíte šalát extra bohatý na vitamíny. Pozor! Nie každý toleruje surové klíčky, ak pripravujete šalát pre návštevu, zvoľte radšej blanšírovanie, potom pripravte šalát.

Pri varení v pare si ružičkový kel zachová chuť aj vitamíny. Ak nemáte parný hrniec, tak poukladajte zeleninu do sitka a nechajte ju v pare nad vodou v hrnci.

Ak sa rozhodnete ružičkový kel variť vo vode, nepreháňajte to. Skôr ho varte kratšie než dlhšie. Odporúča sa 15 minút, ale radšej kúsok vytiahnite a zahryznite doň. Mal by zostať chrumkavý, nie rozvarený a bez chuti.

Ak sa vám predsa len kel rozvarí, už jeho hlavičky nezachraňujte, nie sú chutné. Pripravte pyré s trochou mlieka a syru. Premiešajte mixérom a dochuťte soĺou.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#príprava #vitamíny #ružičkový kel #bielkoviny
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Prinúťte sa viac cvičiť a robiť niečo pre vaše telo, chce to cvičiaci plán.
Sú dni kedy si treba od práce...

+ Očistite vašu myseľ od stresu, doprajte si relax, psychická pohoda je dôležitá.
Aj z ľahkej práce sa...