Zdravie skryté v ovocnom nápoji

Smoothie je chladený nápoj namiešaný z čerstvého ovocia či zeleniny, ktorý môže byť ľahkou alternatívou desiatového alebo olovrantového dezertu.

09.08.2015 13:00
smoothie, ovocný nápoj, čučoriedky Foto:
Niektoré smoothie nápoje majú konzistenciu kokteilu.
1

Okrem toho sa do smoothie nápojov môže pridať cukor, drvený ľad, jogurt, mrazené ovocie alebo med. Tieto nápoje môžu tiež obsahovať kúsky čokolády, orieškov, ovsených vločiek. Niektoré smoothie nápoje majú konzistenciu kokteilu, sú hustejšie ako džúsy.

Jahodové smoothie

Jahody sú jednou zo základných ingrediencií pre smoothie, dajú sa dobre premiešať s väčšinou ovocia, sú sladké a pekne nápoj zafarbia. Môžu sa kombinovať s broskyňami, bielym jogurtom a ľadom. Jahody sú veľmi výživným ovocím, šálka nakrájaných čerstvých jahôd obsahuje okrem sacharidov vlákninu, vápnik, železo, horčík, draslík, a najmä vitamín C.

Čerešňové smoothie

Čerešňové smoothie nie je náročné na množstvo surovín. Môžeme doň okrem vykôstkovaných čerešní pridať nakrájaný banán a šálku nízkotučného mlieka. Čerešne sú nízko kalorické. Skladajú sa až z 80 percent z vody. Podporujú krvotvorbu, obsahujú aj prírodné látky, ktoré zmierňujú ochabnutie pleti. Obsahujú draslík a sú močopudné.

Broskyňové smoothie

Na prípravu broskyňového nápoja možno použiť okrem broskýň, banán, šálku nízkotučného mlieka, pomarančovú šťavu a ľad. Broskyne obsahujú veľké množstvo horčíka a niacínu, ktoré priaznivo ovplyvňujú náladu. Z 80 percent sa skladajú z vody, obsahujú množstvo vitamínov a minerálov. Posilňujú imunitný systém a chránia pred voľnými radikálmi.

Jablkové smoothie

Do zdravého jablkového smoothie okrem jabĺk môžeme pridať pomarančovú šťavu, nízkotučné mlieko, banán a ľad. Jablko je považované za jednu z najzdravších desiat, má protizápalové účinky a výborne pomáha pri krvotvorbe. Je bohaté na kremík, železo, horčík, draslík a vitamín¤C. Hodnoty sa, samozrejme, líšia v závislosti od odrody jablka.

Hroznové smoothie

Kto obľubuje hrozno, toho určite osloví hroznový nápoj, na prípravu ktorého potrebujeme zvyčajne červené hrozno bez zrniečok, ale aj čučoriedky, černice, maliny a ľad. Hrozno podporuje zdravé srdce tým, že bráni zhlukovaniu krvných doštičiek a tiež znižuje krvný tlak. Obsahuje hroznový cukor, ktorý má priaznivý vplyv na únavu, nervozitu a látkovú výmenu.

Banánové smoothie

Toto smoothie má skvelú chuť a nahradí aj plnohodnotnú desiatu. Okrem banánu doň môžeme pridať nízkotučné mlieko, vanilkový cukor a škoricu. Banány sú zdrojom draslíka, ktorý je nevyhnutný pre správnu funkciu svalov a nervov, tiež pomáha pri udržaní normálneho krvného tlaku a podporuje odvodňovanie. Slúži aj na rýchle doplnenie energie.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
1 debata chyba
Viac na túto tému: #smoothies #koktejl #ovocný nápoj