Paprika a hladina vitamínov: Bojuje s rakovinou aj plynatosťou

Papriky sú prospešné bez ohľadu na svoju farbu, všetky čerstvé plody obsahujú vitamíny B a C a dávku rôznych minerálov, ako vápnik, draslík, železo a horčík.

11.08.2014 15:00
paprika, zelenina, výživa Foto:
Na pečenie sa hodí najmä červená paprika.

Hladina vitamínu C sa aj pri tepelnej úprave neznižuje, ako je to obvyklé pri iných plodoch.

Protihráč rakoviny

Paprika je prospešná pre ľudí trpiacich poruchami trávenia, zmierňuje zápal žalúdka a podporuje tvorbu tráviacich štiav. Paprika je aj miernym preháňadlom a pôsobí proti plynatosti, navyše konzumácia papriky prispieva k prevencii rakoviny.

Pečú sa červené

Na pečenie sa hodí najmä červená paprika, môžeme ju nechať spáliť až dočierna. Keď sa po opečení olúpe, bude znovu krásne červená na rozdiel od zelenej papriky, ktorá sa po silnom opečení nebude dať konzumovať, dokonca ani tá mäsitá.

Rýchly recept: Letný šalát z červenej papriky a baklažánov

Potrebujeme:
cibuľa, 5 strúčikov cesnaku, olivový olej, 2 baklažány, soľ, 0,5 kg červených paprík, 2 citróny, čierne korenie
Postup:
1. Cibuľu a cesnak nakrájame najemno, urestujeme na oleji, necháme vychladnúť a dáme do misy. Baklažány nakrájame na plátky, tie osolíme a necháme „vypotiť“.
2. Papriky opečieme, ošúpeme a nakrájame na kocky. Baklažány utrieme, opečieme z oboch strán na panvici a nakrájame na kocky.
3. Opečenú zeleninu dáme do misy k cibuli s cesnakom. Šalát dochutíme citrónovou šťavou, soľou, korením a olivovým olejom.

Tip lenivého labužníka

Papriky zbavíme jadierok, nakrájame na rezance, pridáme olúpané šalátové uhorky postrúhané na hrubšom strúhadle, cibuľu nakrájame nadrobno, osolíme, pokvapkáme citrónovou šťavou, nakoniec zalejeme bielym jogurtom a premiešame.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #zdravá výživa #zelenina #recept #paprika

+ Neležte len doma v posteli, vaša chrbtica trpí, choďte sa radšej prejsť.
Nedávajte si stále dôvody prečo...

+ Neprejedajte sa na noc, škodí vám to.
Delte prácu od súkromia, keď rozkazujete v práci nerobte to aj doma....