Cibuľa je plná živín

04.08.2014 15:00
cesnak, cibuľa
Vôňu cibule spôsobuje vysoký obsah aromatických zložiek síry. Autor:

Cibuľa obsahuje mnoho vitamínov - vitamín C, skupiny B, trochu vitamínu PP a rovnako aj vitamíny A a E.

Vyznačuje sa významným obsahom živín a minerálov – bielkovín, draslíka, sodíka, vápnika, mangánu, ktorý výborne prospieva vlasom, ďalej železa, medi, fosforu a obsahuje aj menší podiel jódu, chlóru a kremíka.

Kráľ prevencie

O cibuli možno povedať, že má všestranné liečebné použitie a jej hlavný význam je v prevencii chorôb. Pôsobí preventívne najmä proti infekciám dýchacích ciest a lieči kašeľ, zahlienenie, zlé dýchanie, chrapot, nádchu, angínu, chrípku či bolesti v krku.

Sídli v nej síra

Cibuľa sa vyznačuje vysokým obsahom aromatických zložiek síry, ktorých časť je zodpovedná za vôňu cibule a má na svedomí, že pri krájaní cibule mnohí z nás slzia. Vďaka síre má cibuľa antibakteriálne vlastnosti, je účinná napríklad proti salmonelóze.

Rýchly recept: Tradičná cibuľová polievka s chlebovými krutónmi

Potrebujeme:
4 cibule, 1 l vody, 2 kocky zeleninového bujónu, 4 krajce hriankového chleba, 2 PL soli, čierne korenie, hrsť petržlenovej vňate
Postup:
1. Cibuľu olúpeme a nakrájame na polcentimetrové kúsky. V hlbokom hrnci s hrubým dnom rozpálime olej.
2. Za stáleho miešania smažíme cibuľu niekoľko minút, potom znížime teplotu a varíme pri miernej teplote 10–15 minút, pridáme bujón, osolíme, okoreníme a dovaríme.
3. Kocky hriankového chleba opečieme na rozpálenom oleji a pridáme do hotovej polievky.

Tip lenivého labužníka

Cibuľu nakrájame na mesiačiky, jarnú cibuľku na kolieska, sparíme v osolenej vode, prudko ochladíme, necháme odkvapkať, do cibule pridáme olej, nasekanú petržlenovú vňať, citrónovú šťavu, soľ, čierne korenie a necháme v chlade odležať.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zelenina #recept #vitamíny #cibuľa
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Pokúste sa dať telu vitamíny v tabletkovej verzii, zvýšia vám imunitu.
Vyznáte sa vo viacerých oblastiach,...

+ Nezabúdajte na vitamíny, načerpávajte ich z ovocia a zeleniny.
Pripravte sa aj na horšie časy, odkladajte...