Hovädzie steaky na grile

12.07.2014 18:00
hovädzí steak, grilovanie
Zistite si, ktorý druh hovädzieho mäsa sa hodí na grilovanie. Autor:

Nie každý druh hovädzieho mäsa sa hodí na grilovanie a prípravu steakov.

Výsledok nie je vždy zaručený, preto treba venovať pozornosť výberu správneho druhu mäsa, ktorý je základným predpokladom toho, aby výsledok grilovania bol úžasný.

Rib-Eye steak

Toto mäso sa krája z prostriedku nízkeho chrbta a boku. Pripravuje sa z neho veľmi šťavnatý, prerastený steak, a je to práve tuk, ktorý tomuto mäsu dodáva jeho typickú chuť. Pri jeho grilovaní si treba dávať pozor na možné vznietenie tuku.

Strip steak

Ide o hovädzie mäso z boku. Pripravuje sa z neho vynikajúci chudý, mäsitý a pevný steak, ktorý láka človeka už svojím výzorom. Tento steak by sa mal krájať na hrúbku aspoň dva a pol centimetra a mal by sa grilovať pri vysokej teplote.

Porterhouse steak

Ide vlastne o dva steaky v jednom: pevný, mäsitý steak z roštenky a jemný, šťavnatý steak zo sviečkovice. Porterhouse je hrubý 3,5 až 7 centimetrov. Griluje sa na rozohriatom ohni, potom sa presunie na miernejší oheň, kde sa dokončí.

Filet mignon

Ide o lahodný, menší, hrubý, okrúhly plátok z hovädzej sviečkovice. Priaznivci tohto druhu steaku si pochvaľujú najmä jeho jemnosť, hovorí sa o ňom, že sa dá rozkrojiť hranou vidličky. Odporúča sa grilovať ho pri vysokej teplote.

Flank steak

Ide o kus plochého svalu zo spodnej časti nízkeho boku z mladého býka. Pred grilovaním ho treba nakrájať na tenké plátky cez vlákno a odporúča sa marinovať v kombinácii sójovej omáčky a zázvoru. Treba ho grilovať pri vysokej teplote.

Skirt steak

Získava sa z pruhu mäsa z nízkeho boku. Má veľmi výraznú chuť hovädzieho mäsa, jeho vlhkosť a tuhosť sa dajú redukovať tak, že mäso nakrájame na tenučké plátky cez vlákno ako pri flank steaku. Kedysi býval pokrmom chudobných.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#grilovanie #hovädzí steak
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Zabudnite na ponocovanie, potrebujete si oddýchnuť.
Nabrali ste si toho veľa na svoje plecia, budete...

+ Zredukujte počet zjedených sladkostí, prospeje vám to.
Ak teraz zaberiete s cvičením, prinesie vám to...