Jednoduchá zostava cvikov, ktorá prinavráti šťastie!

Pohyb sám o sebe zlepšuje náladu a zbavuje telo stresových hormónov. Ak chcete zaútočiť na svoje emócie naozaj naplno a do dvadsať minút zahodiť stres a smiať sa na plné ústa, skúste cvičebnú zostavu na šťastie.

beh, fitnes, kondícia
Stačí iba dvadsať minút niektorej pohybovej aktivity denne.
Autor:

Prečo nám cvičenie robí tak dobre?

Je za tým dopamín. Len čo sa pustíte do pohybu, hladina tohto neurotransmiteru stúpne a mozog sa zbaví smútku a získava pocit šťastia. Jednoduché, praktické a nesmierne dôležité pre dobrú náladu. Zároveň sa začne rozpúšťanie stresového hormónu kortizolu. Fyzický pohyb v súčasnom svete, kde je sedenie módou, dodáva telu energiu. Výsledok je teda zjavný, cítite sa lepšie. Správnou stimuláciou niektorých orgánov dokonca pocit šťastia prehĺbite.

Pocit pokoja a zdravia

Fyzioterapeutka a asistentka pri výskume cvičenia a stavov mysle Ariella Schwerd našla kľúč v kombinácii cvičenia jogy, pilatesu, behu a bicyklovania. Cvičenie je potrebné dodržiavať každý deň, ale nie všetky aktivity naraz. Každý deň si stačí dopriať jedno z cvičení. Prečo to funguje? Aeróbne cvičenie prečisťuje cievy, pilates naťahuje krátené šľachy, vďaka čomu bude krv aj lymfa v tele lepšie prúdiť a vaša energia pôjde hore. Nakoniec jogové cvičenia aktivujú činnosť vnútorných orgánov, zlepšujú dýchanie a telo bude fungovať správne. Aj to je dôvod na radosť.

Mozog po cvičení bude reagovať inak

Stačí iba dvadsať minút denne. Naučte sa cviky pilates a následne ďalší deň choďte behať, potom joga a bicykel. Jeden deň oddych a pokračujte v cykle odznova. Ak vydržíte niekoľko týždňov, už vás ani nenapadne vzdať sa tejto dokonale nakombinovanej zostavy cvičení. Prečo? Pretože práve týmto striedaním sa vaše telo správne narovná, ozdraví a budujete si prirodzenú obranyschopnosť. A nielen na fyzickej úrovni, ale aj v psychickej. Cvičenci vykazovali vyššiu odolnosť voči stresovým situáciám.

Čítajte viac o zdravom živote

Telo a fyziológia

Fyzická záťaž zlepšuje aj rast svalov. To predchádza štíhlej obezite, ktorá trápi najmä ženy pri chudnutí. Vďaka svalom a lepšiemu metabolizmu sa zlepšuje aj spánok a výkonnosť, čo je tiež dôvod na radosť. Poruchy spánku sú totiž jeden z najčastejších dôvodov, pre ktoré sa ráno nebudíme s úsmevom na tvári. Vďaka cvičeniu môže byť už ráno omnoho krajšie.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Evanjelická DIAKONIA ECAV na Slovensku

Evanjelická DIAKONIA ECAV na Slovensku

30.03.2017 22:55

Evanjelická diakonia sa v rámci svojej činnosti a pôsobnosti zaoberá sociálno-diakonickou prácou, ktorú poskytuje pre rôzne sociálne skupiny.

Bašár Asad

Pre Trumpovu administratívu nie je prioritou Asadov odchod

30.03.2017 22:55

Spojené štáty už nebudú v rámci snáh o urovnanie konfliktu v Sýrii prioritne trvať na odchode sýrskeho prezidenta Bašára Asada.

Južná Kórea, Pak Kun-hje

Južná Kórea vydala zatykač na zosadenú prezidentku

30.03.2017 21:37

Juhokórejský súd vydal zatykač na zosadenú prezidentku Pak Kun-hje, ktorá čelí obvineniam z úplatkárstva, zneužitia právomocí a vyzradenia štátneho tajomstva.

dolára, peniaze, bankovky

CBO: Verejný dlh USA vzrastie za 30 rokov na dvojnásobok

30.03.2017 20:50

Americký verejný dlh vzrastie pri platnosti súčasných zákonov o daniach a výdavkoch po 30 rokoch na 150 percent ročného výkonu ekonomiky.