Detská móda inak! Bratislavu ovládnu autorské značky pre najmenších

O móde často uvažujeme dospelým pohľadom. Nosiť dizajnérsky kúsok však nie je podmienené vekom. A dokázať to má aj podujatie, ktoré ukáže detskú módu aj trochu inou optikou, než na akú sú zvyknuté mamičky vymetajúce detské oddelenia v obchodných centrách.

20.03.2017 09:30
debata
Herečka a knižná autorka Kristína Farkašová so... Foto: Marika Beňadik Majorová
Herečka a knižná autorka Kristína Farkašová so svojimi dcérami. Herečka a knižná autorka Kristína Farkašová so svojimi dcérami.

Do Bratislavy sa nasledujúci víkend zídu zástupcovia niekoľkých desiatok slovenských a českých značiek, lokálnych obchodov či online shopov, ktoré ponúkajú domácu aj zahraničnú módu pre deti od 0 do 12 rokov. Priestor im ponúkne Stará tržnica, ktorá sa stane miestom pre víkendový módny maratón.

„Chceme priniesť výber toho najlepšieho, čo sa pre deti robí a spojiť na jednom mieste predajcov, ktorí kladú vysoké nároky na kvalitu a dizajn. Spojili sme svoje sily pre tri dni plné krásna,“ uviedla Katarína Morávková, jedna z pätice mám, ktoré za projektom Kid. Shop up stoja. Ďalšou je známa fotografka a blogerka Marika Beňadik Majorová.

Podľa nej je veľmi dôležité vytvárať väzbu človeka s estetikou a krásnom už odmalička. „Veríme, že s čím deti vyrastajú, s čím sa hrajú, čo čítajú, nosia, na čo sa pozerajú, ovplyvňuje ich vnímanie sveta a estetiky ako takej,“ vysvetlila. Aj preto sa do Bratislavy zídu zástupcovia viacerých odvetví. Či už to bude detská móda a doplnky, ale aj výrobcovia hračiek, nábytku, vydavatelia detských kníh alebo výrobcovia detskej kozmetiky.

Spisovateľka Tamara Šimončíková Heribanová s... Foto: Marika Beňadik Majorová
Tamara Šimončíková Heribanová Spisovateľka Tamara Šimončíková Heribanová s dcérou Emilkou.

Čerešničkou na torte má byť tvorba domácej dizajnérskej scény, ktorá doposiaľ detské veľkosti vo svojich kolekciách vynechávala. Martin Hrča či Lenka Sršňová alebo Michaela Bednárová by mali predstaviť vlastné detské kolekcie. Na podujatí nebudú chýbať ani známe tváre. Akciu sa rozhodli podporiť ako ambasádorky mamy Tamara Šimončíková Heribanová, Ivica Jusková aj Kristína Farkašová.

„V dnešnom pretlaku možností považujem za zmysluplné a dôležité upriamiť pozornosť na kvalitné, poctivé a krásne,“ uviedla Tamara Šimončíková Heribanová o svojom rozhodnutí stať sa jednou z ambasádoriek.

Podujatie by však rozhodne nemalo byť len o „konzume“ a bezhlavom nakupovaní. Napríklad Kristína Farkašová bude na akcii mať vlastnú talk-šou – s rodičmi aj deťmi. V sprievodnom programe sa ocitli aj workšopy kreslenia so zástupcami Slovenskej národnej galérie či detské divadlo alebo koncert Uspávanky.

Tvorivé kvinteto dám, ktoré stojí za myšlienkou prvého ročníku netradičného podujatia, dopĺňa okrem Morávkovej a Majorovej aj Katka Hulíková, Katka Rohaľová a Milada Halová. Všetky akčné mamy zhodne dúfajú, že práve touto cestou sa im podarí ukázať, že detský život sa môže spájať s módou, no najmä poctivým autorstvom a snahou o vlastnú cestu už od útleho veku.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #deti #móda #dizajn #detská móda #Stará tržnica #domáca značka

+ Odpočinok je tak isto dôležitý ako tréning.
Ak skutočne chcete a ak sa snažíte, všetko stihnete bez problémov....

+ Výzvy vás posunú ďalej, čeľte im s odvahou.
Ak chcete niečo dosiahnuť, stačí len ísť podľa plánu....