Expertka na farby exkluzívne: Čo sa bude nosiť, aké líčenie po 40-ke?

Ak používate maskaru, je vysoká pravdepodobnosť, že ste už vyskúšali jednu z tých, za ktorými stojí dáma menom Eva Yean.

13.02.2015 09:00
debata
Kozmetická expertka a odborníčka na farba Eva... Foto: L´OREÁL
Eva Yean Kozmetická expertka a odborníčka na farba Eva Yean stojí za väčšinou odtieňov kľúčových výrobkov známej kozmetickej značky.

Vytvorila desiatku najpredávanejších produktov na líčenie mihalníc. A nielen to. Eva je totiž ženou, ktorá kraľuje farbám. Na perách, očných viečkach či nechtoch. Pravda.sk sa s ňou pozhovárala počas exkluzívnej návštevy v Prahe.

Ste expertka na make-up a vytvárate farebnú paletu pre jednu z najznámejších značiek dekoratívnej kozmetiky na svete – L'Oreál Paris. Ako vyzerá váš bežný deň?
Som kompletný expert na tvorbu mejkapu. Takže môj deň obsahuje testovanie nových prípravkov a zložení rovnako ako vytváranie farieb. Pri procese vzniku farby je veľmi dôležité hneď v úvode spojiť sily s marketingovým tímom. Ak napríklad plánujeme uviesť na trh nový rúž, je nutné najprv identifikovať základné znaky a atribúty výrobku a tiež potreby ženy, ktorá si ho má kúpiť. Ak je to napríklad línia ako Infallible, ktorá stojí na dlhej trvácnosti, výraze, musíme začať uvažovať nad ženou, ktorá túži mať rúž na perách 24 hodín denne. Keď je to výrobok ako Color Riche, rúž v bohatej palete odtieňov, vieme, že máme oveľa viac priestoru na experimentovanie, na hranie. Identifikovanie produktu, línie, konceptu prichádza ako prvé v poradí, po nich nasleduje proces vzniku farieb, prípadne vývoja nových odtieňov.

Kde sa rodí nápad na novú farbu?
Pri tvorbe farieb pracujem s množstvom inšpiratívnych prvkov. Obrazy, múzeá, výstavy, ale aj sociálne siete a vizuálne inšpirácie z nich. Veľa nápadov nachádzam v látkach a materiáloch, ktoré módne značky nasadia ako trend na budúce sezóny. A skutočne zaujímavé nápady prichádzajú z ulice. Niekedy sa idem prejsť a vidím odtieň, ktorý ma zaujme, alebo na ulici uvidím ženu vo svetríku farby, ktorú by som si vedela predstaviť ako rúž. Odfotím ju a prídem za vývojarmi s požiadavkou, či by sme takú farbu dokázali zreplikovať.

Ilustračné foto. Foto: SHUTTERSTOCK
Maskara Ilustračné foto.

Ešte počas pôsobenia pre značku Maybelline ste uviedli na trh niekoľko najpredávanejších riaseniek v histórii. Maybelline oslovuje už tínedžerky. S príchodom do L'Oreálu sa tá klientská základňa určite rozšírila, posunula. Čo je pre vás zaujímavejšie? Pracovať pre mladú, experimentom otvorenú generáciu, alebo skôr zrelú ženu, ktorá už vie, čo chce?
Pri každej generácii, každej vekovej skupine sa dokážete niečo naučiť. Ak sa zameriate na potreby zrelých žien, zistíte, že chcú nosiť menej mejkapu. Nemajú toľko sebavedomia na experimentovanie s líčením a viac veria a upierajú svoju pozornosť k starostlivosti o pokožku. Mojou úlohou je však pritiahnuť ich pozornosť aj k segmentu dekoratívnej kozmetiky. Ukázať im, že sú veci, ktoré by zanedbávať nemali. Napríklad mihalnice vekom rednú a teda je dobré tlmočiť ženám, že by mali používať viac maskary. Oči menia tvar výraz, pribúdajú im vrásky, mali by sa rozjasňovať konkrétnymi líčidlami. Pri tvorbe kozmetiky pre mladé ročníky je to, samozrejme, viac o zábave, o tom, čo je trendy, občas priam bláznivé. Ale mne sa veľmi páči, že prácou pre ženy rôzneho veku dosahujem akúsi rovnováhu. Profesionálnu, ale aj vnútornú.

Aj na nedávnom udeľovaní cien Zlaty glóbus sa ukázalo, že hollywoodske herečky, najmä zrelšie dámy volia skôr nahé a veľmi jemné líčenie. Vo svete, ale aj u nás na Slovensku, je veľa žien, ktoré si s pribúdajúcim vekom vyberajú čoraz žiarivejšie líčidlá – najmä rúž. Ktorá cesta je správna?
Ak prekročíte štyridsiatku, neznamená to, že by ste už určité farby nosiť nemohli. Stále existujú možnosti zvoliť si skôr cestu nahého líčenia a rozjasnenej, mladistvej pokožky, prípadne voliť jasné a výrazné farby. Záleží to však najmä od kondície vašej pokožky a tiež od jej farebného tónu. Viete, hollywoodske hviezdy žijú určitým životným štýlom, venujú sa cvičeniu, joge, väčšinou žijú v Kalifornii a ich pleť má v sebe akýsi prirodzený jas, žiarivosť. Ak sa cíti žena komfortne s tým, že odhalí viac pokožky, viac vnútorného jasu, nech volí nahé líčenie. Ženy môžu nalíčiť oči svetlými odtieňmi a nemusia za každú cenu skúšať dymové líčenie. Ak má žena veľmi svetlú pleť a vyzerá trochu unavene, výrazný a žiarivý rúž sa javí ako skvelá voľba. Vytvorí pekný kontrast a dodá dojem, že vyzeráte sviežejšie, energickejšie.

Ilustračné foto. Foto: SHUTTERSTOCK
rúž Ilustračné foto.

Aká je vaša najobľúbenejšia farba v líčení?
Milujem čiernu. Keď pracujem na vývoji novej maskary, robia si zo mňa žarty, lebo moja otázka vždy znie, či ju dokážeme urobiť ešte černejšiu. Ale ak hovoríme o farbách, potom je to rozhodne červená. Môže ju nosiť každá žena – na perách, na nechtoch.

Čo by ste dali do pozornosti v rámci letnej sezóny? Aké farby sú v kurze vo všeobecnosti?
Veľa výrazných, sýtych a jasných odtieňov. Nosiť sa budú také výrazné farby ako je modrá, žltá, tiež tóny fialovej a ružovej. Všetko, čo má spojitosť s morom a morskou farebnosťou, má túto sezónu veľký priestor. Rybky, ktoré hrajú všemožnými farbami a vzormi, farby podmorských koralov, ale aj tóny mora – odtiaľ prichádza vplyv na líčenie nasledujúcich mesiacov. Spomenutá modrá a rozličné jej odtiene sa objavujú nielen v prípade očných tieňov, ale aj farebných očných liniek, alebo riaseniek. Ďalším výrazným vplyvom je estetika 60-tych a 70-tych rokov, ktorá sa objavuje v aktuálnych módnych trendoch a nevyhýba sa ani kozmetike. Zo šesťdesiatych rokov je to akoby pop-artová grafika, výrazné línie, farebnosť. Sedemdesiate roky prinášajú zase líčenie v duchu Štúdia 54, veľa lesku, trblietavého líčenia a výrazných odtieňov na perách.

A čo marsala – podľa odborníkov farba roka 2015? Dostane priestor v líčení aj tento hnedočervený odtieň?
Čo sa marsaly týka, myslím si, že výrazný nástup tónov tejto farby uvidíme na jeseň. A nebudú to len laky na nechty, alebo rúže, presadí sa aj v prípade farieb na vlasy. Inšpirácia vychádza z Orientu, krajín Ďalekého východu a okrem hnedočervených tónov môžu ženy očakávať aj nástup šafranovej, zlatej, škoricovej – skrátka výrazných sýtych odtieňov.

Make Up Genius
Speváčka Celeste Buckingham je tvárou aplikácie Make Up Genius, ktorou je možné testovať jednotlivé looky či líčenie na zosnímanej tvári. Autor: L´OREÁL

Úplne čerstvou novinkou, pod ktorou ste podpísaná, je mobilná aplikácia Make Up Genius (na Slovensku zatiaľ nedostupná). V nej si ženy môžu otestovať priamo v mobile, ako budú vyzerať s konkrétnym líčením, konkrétnymi odtieňmi. Bol to pre vás nový míľnik vývoja v kozmetickom priemysle?
Určite ho za taký považujem. Spolupracovala som s veľkým tvorivým tímom, zároveň sme pri vývoji aplikácie oslovili filmové štúdia a tiež tímy, ktoré pracujú na špeciálnych efektoch. Výsledok ma ohromil. Pre mňa bolo skutočne zaujímavé pracovať na digitálnej platforme. Nikdy predtým som to nerobila a vlastne som si v proces príprav otestovala ďalšie moje schopnosti. Testovala som to, čo viem o mejkape a farbách a ako to dokážem preniesť do virtuálneho sveta.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #vek #dievčatá #líčenie #trendy #farby #make-up #riasenka #Eva Yean #kozmetický expert #zrelé ženy

+ Hygiena je na prvom mieste, preto ju nezabúdajte dodržiavať.
Neznepríjemňujte prácu ľuďom okolo vás, lebo vy...

+ Doma môžete cvičiť tiež, otázkou je len či naozaj chcete.
Finančná nezávislosť je bližšie, ako si myslíte....