Dotieravý kolega. Čo s ním?

Život v kolektíve, ten pracovný nevynímajúc, nebýva vždy jednoduchý. Hovorí sa, že ženský kolektív býva horší, ako ten mužský.

08.02.2015 14:00
práca, problém, neschopnosť Foto:
Kolegyňu upozornite, že vám jej správanie nie je príjemné.
debata

Nežnejšie polovičky sú od prírody viac hádavé a závistlivé. Z toho vyplýva, že čisto mužský kolektív by mal byť takmer ideálny…

Táňa pracovala v mužskom kolektíve už niekoľko rokov. Mala vyštudovanú stavebnú fakultu a na „množstvo testosterónu“ bola zvyknutá už zo školy. Keďže bola aj pekná, na škole sa naučila okrem rysovania aj zvládať dotieravých spolužiakov. Až vo svojom prvom zamestnaní pochopila, že nie je až tak veľmi „nad vecou“. „Môj kolega mi od prvej chvíle ako som nastúpila doslova liezol za zadkom. Nech som sa pohla kamkoľvek, všade bol a keď nebol do pár minút prišiel. Neustále sa vyzvedal veci z môjho súkromia, každú chvíľu prišiel s nejakou hlúposťou do kancelárie kde som sedela. Najskôr som si myslela, že chce byť len milý. Neskôr mi to začalo byť nepríjemné. Každý deň sa ma spýtal či nechcem ísť na obed, či ma nemá niekam odviesť, bol prehnane všímavý… Začalo mi to liezť dosť na nervy, lebo jemné narážky, že prekročil hranice mu akosi nedochádzali. A tak mi napadlo, že ho budem ignorovať. Nepomohlo. Poslednou kvapkou bolo to, že sa ma začal "náhodou“ dotýkať. Pomohol až jasný a rázny rozhovor medzi štyrmi očami s tým, že ak neprestane, začnem to riešiť so šéfom."

10 rád ako na dotieravca:

1. Situáciu začnite riešiť hneď, ako vám správanie kohokoľvek začne byť nepríjemné.

2. Stanovte si hranice, ktoré by za žiadnych okolností kolega nemal prekračovať.

3. Ak máte prácu a on/ona príde a chce sa s vami rozprávať o súkromí, slušne, ale dôrazne mu povedzte, že momentálne sa mi nemôžete venovať, lebo máte veľa práce, musíte šéfovi niečo okamžite pripraviť a podobne.

4. Nepochopil? Skúste metódu ignorovania. Ako? Jednoducho odíďte z kancelárie či miestnosti.

5. Prekročil kolega hranice? Upozornite ho na to, že vám jeho správanie nie je príjemné a nebudete ho tolerovať.

6. Vyhnite sa hádkam a nepríjemným konfrontáciám. Snažte sa veci riešiť s chladnou hlavou a slušne. Nezabúdajte, že niektorým ľuďom jemné narážky nič nehovoria a musíte im povedať veci priamo, inak nepochopia.

7. Na komplimenty odpovedajte iba slušne „Ďakujem“, nič viac.

8. Strážte si súkromie a veľmi zvážte koho si doň pustíte. Rovnako, ani vy sa nenechajte vtiahnuť do rozoberania súkromia niekoho iného. Nemusí sa vám to vyplatiť.

9. Pozvania na kávu, obed, kino… zdvorilo, ale vytrvalo odmietajte. Občas pomôže aj opakovanie, že máte partnera alebo, že oddeľujete súkromie od práce.

10. V prípade, že dotieravec prekračuje všetky medze a vy ste vyskúšali naozaj všetko, obráťte sa na nadriadeného.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #vzťahy na pracovisku #pracovný kolektív #pracovná atmosféra

+ Zdravé stravovanie je tak dôležité ako pravidelný tréning.
Spríjemniť deň si môžete aj bez veľkého míňania...

+ Ak to situácia umožní vyhýbajte sa klimatizácii a silnému prievanu.
Deťom urobíte veľkú radosť ak im kúpite...