Čo len si dať na raňajky...? Aj vy máte túto dilemu?

Doteraz ste neraňajkovali, ale mienite to napraviť. Pýtate sa však: "čo?! si mám na raňajky pripraviť, aby ma na dlho zasýtili?

ovsené vločky
Aj ovsené vločky sú zdravé raňajky.
Autor:

Raňajky sú nebezpečné!

O raňajkách sa dlho tradovalo, že ide o najdôležitejšie jedlo dňa. Dnes odborník na výživu tento výrok obrátil o 180 stupňov. Tvrdí opak: Raňajky sú nebezpečné. Volá sa tak kniha biochemika Terencea Kealeyho, ktorému bola diagnostikovaná cukrovka druhého typu, preto obzvlášť venoval pozornosť hladine cukru v krvi. Pritom spozoroval, že sa mu nebezpečne zvýši predovšetkým po raňajkách. Len čo ich vynechal, zistil, že jeho hladina glukózy ostala v norme.

Chceli predať vločky

Odvtedy upozorňuje na fakt, že raňajky môžu viesť k inzulínovej rezistencii a tým viesť k ochoreniam ako je obezita, vysoký krvný tlak alebo cukrovka. Napokon, Kealey tiež tvrdí, že všetky výskumy o dôležitosti raňajok sú na objednávku potravinárskeho priemyslu. „Chceli predať svoje raňajkové ovsené vločky, nič viac.“

Čítajte viac o raňajkách

Ktoré raňajky sú zdravé?

Ostatní odborníci na výživu však s tvrdením Kealeyho nesúhlasia. Raňajky podľa nich nie sú také zlé. V prvom rade nie sú ale dôležitejším jedlom dňa ako obed alebo večera. Každopádne dávajú možnosť dodať energiu nášmu telu už v skorých ranných hodinách. Či je to pre nás dobré, závisí od toho, čo raňajkujeme.

Raňajky, čo nič neprinesú

Sladené müsli na raňajky, žemľa s lekvárom alebo nutellou či croissant spôsobia rýchle zvýšenie cukru v krvi. To stimuluje inzulín, hladina cukru v krvi klesá rovnako rýchlo, ako rýchlo stúpla. Po krátkej dobe budete opäť cítiť hlad. Takéto raňajky samozrejme neprinesú nič pozitívne a spôsobia, že neskôr viac jeme, čo sa odzrkadlí aj na vašej váhe.

Vajíčko a celozrnné produkty

Určite lepšou alternatívou sú celozrnné produkty so zeleninou a k tomu volské oko. Alebo kombinácia paradajok, mozarelly a avokáda. Vaječné jedlá (omeleta, vajíčko na mäkko alebo volské oko) sú vo všeobecnosti bohaté na bielkoviny a nízkosacharidové. Aj čerstvé ovocie sa považuje za zdravé raňajky.

Aj ovsené vločky sú zdravé

Ovsené celozrnné vločky sú dobrým štartom do dňa. Namočte si ich ešte večer, aby vám v noci zmäkli. Ak ich ráno ochutíte škoricou alebo kardamonom a čerstvým ovocím, kvalitné raňajky máte na svete.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

čili, paprika, papričky, štipľavé, pikant

Pekelne pálivé papričky hrejú ozaj diabolsky

26.03.2017 11:00

Nejedna národná kuchyňa má vo svojom repertoári pálivé jedlá, ktorú dodávajú pokrmom rozmanité koreniny. Predsa však dominuje pálivá paprika.

šalát s krevetami a karamelizovaným ananásom

Mäso vhodné na rýchle pochúťky

25.03.2017 14:00

Z jednoduchých čerstvých surovín môžme šetrným spôsobom pripraviť chuťovo vyvážené, atraktívne jedlo.

volské oko, vajíčka

Ako pripraviť volské oko na jednotku s hviezdičkou? Tu je postup!

24.03.2017 09:30

Praženicu ste už tento týždeň možno pripravili podľa návodu známeho šéfkuchára. A čo tak volské oko?

jemen

UNICEF: V Jemene je až pol milióna detí v ohrození života

27.03.2017 07:59

Pre vojnu, hlad, chorobámy a chudobu je v Jemene v ohrození života približne 462-tisíc detí. Od začiatku konfliktu v roku 2014 ide o nárast o 200 percent.

tatry, hory, turisti, túra, kopce, štíty,

Tragédia v Tatrách si vyžiadala dva mladé ľudské životy

27.03.2017 07:24

Vysoké Tatry boli v nedeľu dejiskom tragédia, ktorá si vyžiadala životy dvoch mladých mužov.

Ivanka Trump

Ivanka Trumpová sa zúčastní na ženskom summite v Berlíne

27.03.2017 07:16

Ivanka Trumpová, dcéra prezidenta USA Donalda Trumpa, plánuje cestu do Nemecka, aby sa tam zúčastnila na summite o posilnení ekonomického postavenia žien.

dôchodok, dôchodca, penzia, peniaze

Výber všetkých úspor z II. piliera nebude pre každého

27.03.2017 07:00

Nie každý, kto na to bude mať nárok, si bude môcť po odchode do penzie vybrať peniaze z II. piliera hneď. Závisí to od konkrétnej DSS.